Byråkrati och personligt bemötande - studier av tidsbeställning
DOI:
https://doi.org/10.3384/SVT.1997.4.2.2954Abstract
När det gäller ansökan om ekonomisk hjälp sker människors första kontakt med socialbyrån oftast via telefon. Artikeln lyfter fram dessa initiala samtals betydelse för klienten och för vägen in i ett klientskap och visar på ett första samtal där den sökande och dennes problem inte bara behöver reduceras till att passas in i organisationens administrativa kategorier.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Allt material i Socialvetenskaplig tidskrift publiceras sedan 2022 (Vol 28 Nr 2) med omedelbar öppen tillgång (open access), under Creative Commons-licensen CC BY 4.0. Upphovsrätten till innehållet tillhör respektive författare.
Allt innehåll i tidskriften är fritt tillgängligt utan kostnad och får fritt läsas, laddas ned, kopieras, delas, skrivas ut och länkas. När innehållet används måste författare, källa och licens anges. Författaren kan fritt göra sin publicerade text tillgänglig på institutionella och internetbaserade arkiv, exempelvis sitt lärosätes digitala arkiv eller andra tjänster för detta.
Inga publiceringsavgifter tas ut vid publicering i Socialvetenskaplig tidskrift.