Debatt: Ska kön synas? Könsperspektiv i och på social högskoleutbildning

Författare

  • Gunnbritt Sandström

DOI:

https://doi.org/10.3384/SVT.2000.7.1-2.2829

Abstract

I inlägget, som empiriskt fokuserar socialpedagogutbildningen, beskrivs hur kön tydliggörs i kursplaner och litteraturlistor. Vidare diskuteras hur de situationer som både den teoretiska och praktiska undervisningssituationen erbjuder kan tas tillvara för att höja medvetenheten om könsstrukturer.

Nedladdningar

Nedladdningsdata är inte tillgängliga än.

Downloads

Publicerad

2016-02-05

Referera så här

Sandström, G. (2016) ”Debatt: Ska kön synas? Könsperspektiv i och på social högskoleutbildning”, Socialvetenskaplig tidskrift, 7(1-2). doi: 10.3384/SVT.2000.7.1-2.2829.

Nummer

Sektion

Övrigt