Akademiskt och professionellt skrivande inom socionomutbildningen
DOI:
https://doi.org/10.3384/SVT.2017.24.3-4.2393Abstract
Jag kommer i artikeln att diskutera socionomstudenters skrivande ur ett textteoretiskt perspektiv, och mer specifikt se på utredningar av barn i fara, en process och texttyp som är vanlig inom socialtjänsten och ställer specifika krav på både interaktion och skrivande. Jag menar att relationerna mellan det akademiska skrivandet och det professionella borde uppmärksammas mer för att tydliggöra de akademiska färdigheternas roll inom professionen.
Downloads
Publicerad
Referera så här
Nummer
Sektion
Licens
Allt material i Socialvetenskaplig tidskrift publiceras sedan 2022 (Vol 28 Nr 2) med omedelbar öppen tillgång (open access), under Creative Commons-licensen CC BY 4.0. Upphovsrätten till innehållet tillhör respektive författare.
Allt innehåll i tidskriften är fritt tillgängligt utan kostnad och får fritt läsas, laddas ned, kopieras, delas, skrivas ut och länkas. När innehållet används måste författare, källa och licens anges. Författaren kan fritt göra sin publicerade text tillgänglig på institutionella och internetbaserade arkiv, exempelvis sitt lärosätes digitala arkiv eller andra tjänster för detta.
Inga publiceringsavgifter tas ut vid publicering i Socialvetenskaplig tidskrift.